Folktandvården

Drömläge för tandvård och livets roliga…

Folktandvården i Örebro län ville få fart på Frisktandvård, en slags ”abonnerad tandvård” där patienten får all nödvändig tandvård mot en fast månadsavgift. Primär målgrupp var länsbor i åldrarna 20–39 år, en aktiv åldersgrupp med många planer och drömmar.

SOUL NPP tog fram en ny, tydlig logotyp och en idé som kommunicerar ekonomisk trygghet; att med Frisktandvårdsavtal slipper patienten få sina planer saboterade av plötsliga tandläkarutgifter. Du slipper helt enkelt oväntade, höga tandvårdskostnader.

Såväl tryckt som digital kommunikation – och tre reklamfilmer – pekade mot en spännande, nytänkande kampanjsajt med bland annat en specialutvecklad funktion – Slumpgeneratorn – för den som vill testa hur mycket ett tandläkarbesök kan kosta om man inte har Frisktandvård.

Kika in hemsidan och slumpa ditt tandläkarbesök: Tandavtal.se

Reklamfilmerna: